Bilindiği gibi, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, 25.01.2017 tarih ve 29959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
Yönetmeliğin 22. ve Geçici 1. Maddesine göre; tıbbi atıkların kaynağında ayrı toplanması ve biriktirilmesi, atıkların toplanması ve taşınmasında kullanılacak ekipman ve araçlar, atık miktarları, toplama sıklığı, toplama rotası, geçici depolama sistemleri, toplama ekipmanlarının temizliği ve dezenfeksiyonu, kaza anında alınacak önlemler ve yapılacak işlemler, bu atıkların yönetiminden sorumlu personel ve eğitimleri başta olmak üzere detaylı bilgilerin yer aldığı ‘Tıbbi Atık Yönetim Planını’, 25.07.2017 tarihine kadar hazırlamak ve uygulamakla meslektaşlarımız yükümlü tutulmuşlardır.
Yönetmeliğe göre ‘Tıbbi Atık Yönetim Planı’ her yıl güncellenerek sağlık kuruluşlarında dosyalanacaktır.
Meslektaşlarımızın yükümlü olduğu Tıbbi Atık Yönetim Planı bildirimi uygulamasının nasıl olacağı ile ilgili İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ile Odamız arasında yapılan görüşmeler sonuçlanmış olup İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün konuyla ilgili cevabı aşağıdaki gibidir.
İstanbul Dişhekimleri Odası
Yönetim Kurulu
** İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü cevap yazısı için tıklayınız...
**Türk Dişhekimleri Birliği tarafından hazırlanan muayenehane, ağız diş sağlığı poliklinik ve merkezlerinde kullanılabilecek örnek ‘Tıbbi Atık Yönetim Planı’ için tıklayınız…